HTML

Budapest Fürdőváros

Virtuális napló fürdőkről, strandokról és egyebekről.

Friss topikok

  • Libsike2008: És a Szecska késő este is nyítva van, ami tök király! (2010.01.05. 01:10) A Szecska

Linkblog

Archívum

A Szecska

2010.01.04. 12:39 Rózsa Misi

           

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    A Széchenyi fürdőt a fővárosiak többsége csak Szecska néven emlegeti. Szerintem Budapest egyik legszebb fürdője. Már maga az épület kívülről is egy kis palotának látszik a Liget közepén. Jó környezetben is van. Szemben vele a Cirkusz, srégen szemben a Vidámpark, picit arrébb az Állatkert.

   Budapest első gyógyfürdője volt. Európában ma is a legnagyobb fürdőkomplexumnak számít.  Már 1881-ben mint Artézi fürdő működött. Az ideiglenes fürdőből 1913-ban született meg a Széchenyi gyógyfürdő. 1927-ben női és férfi népfürdő osztállyal és strandfürdővel bővült. 1960-ban alakították át, amikor is fürdőruhás társas termálosztály létesült. 1999-ben felújították a medencéket és így született meg például az élmény medencéje is.


 

    Na gondoltam, akkor elsőnek ezt a fürdőt fogom felkeresni egy hideg téli napon, mert ugye normális ember, mikor is menjen áztatni, ha nem a legnagyobb hidegben. Hétköznap délután volt. Hát parkolót, azt nem könnyű találni arra, ezért sok káromkodás előzi meg, amíg az ember végre kiveheti a kocsijából strand felszerelését és megtámadhatja a műintézményt. Ami már a bejáratnál is nagyon megtetszett, az az volt, hogy mozgássérült társainkra is gondoltak, mert a lépcsők mellett egy tolókocsit is szállítani tudó liftszerűség volt. Gondoltam is magamban vakzenészek kara módjára, hogy na ez már Európa. Meglepett, hogy ilyen hideg ramaty időben is milyen sokan szeretnének bejutni. A pénztárnál hosszú sor állt, de legalább volt időm nézelődni az előcsarnokban. Nagyon szép, pattináns. Elegáns, de közben valamiért az embernek mégis modern érzései támadnak. Jó ott ácsorogni kicsit és bambulni a szépre. De a sor gyorsan haladt, így viszonylag keveset nézelődhettem.
 
   Az öltöző a pincében van. Gyorsan lekaptam magamról az utcai ruhámat és fürdőgatyát rántottam. A hidegre való tekintettel sem kezdtem énekelni, ellenben fürdőköpenybe bújtam és büszke voltam magamra, bölcs előrelátásomért. Aztán már nem annyira, amikor rájöttem arra, hogy strandpapucsot persze nem hoztam, pedig elő volt készítve. Na mindegy. Több is veszett már Mohácsnál. A szekrénynél kicsit még bénáztam. Bent a ruhám, a zárban a kulcs. Elég egyértelmű volt, hogy azt magammal kell vigyem. De az Istennek nem akart kijönni a zárból. Már kezdtem kétségbe esni, hogy sikerült valamit tönkre tennem, amikor a kabinos a segítségemre sietett és elmagyarázta, hogy a belépő kártyámat a zár belső oldalán be kell raknom, akkor tudom bezárni a szekrényt és kiszabadítani a kulcsomat onnan. Teljes siker. Most már az Isten sem tarthat vissza a fürdőzéstől.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       
 
 
 
 
Mivel a lábam rohadtul fázott, így elsőnek a nagy melegvizes medencébe vetettem bele magam. Nagyon jól esett a hidegből a forró vízbe mártózni. Ez a medence világhírű. Nem csak a remek vizéről, hanem a sakkozók miatt. A medence két oldalán öreg urak ácsorognak a vízben és elégedetten sakkoznak. Sokan, mint például én is, kibickednek nekik. Hat táblán ment a játék. Nagyon jól játszottak. Egy úr megkérdezte tőlem, hogy akarok e játszani. Mondtam miért is ne! Ezer éve nem sakkoztam már. Forró vízben dagonyázva meg még soha. Kérdezte tétben vagy barátságban. Inkább az utóbbit választottam, amiről nem lövöm le a poént ha már most leírom, nagyon bölcs döntés volt. Gondoltam, rögtön megpróbálkozom az általam egyetlen nagy trükknek ismert suszter mattal. Hát nem jött be. Partnerem a kísérletemet látva úgy nézett rám, mint egy hülyére. Lehet itt már ezzel kísérletezni is sértés? Kb negyedórára volt szükség ahhoz, hogy mattot kapjon az egyikünk, aki nem az ellenfelem volt. Valahogy nem érzett ingerenciát arra, hogy ezután újabb partira kérjen fel, inkább erősebb ellenfelet keresett magának, vagyis bárkit, aki nem én vagyok. Na gondoltam, a sakk nem az én műfajom, maradok inkább a pókernél, amiben még eredményeim is vannak. Még egy darabig nézdegéltem mások játékát, majd arrébb lubickoltam a sakkozóktól.
Felfedeztem, hogy ott ahol a szoborból folyik a vízbe a vastag vízsugár, vízesés szerűen, nem csak ez van, ami kellemesen masszírozza az ember vállát. A medence oldalfalába a kapaszkodóknál, erős nyomással működő szelepek nyomják a vizet az emberre. Piszok jóérzés, bár kicsit fáj, de nagyon jól masszíroz. Nem is tudtam egy jó darabig elszakadni a kellemes élménytől. A medence több pontján van a padlóba beépítve talpmasszírozás. Olyan amikor rááll az ember, mintha apró tűkkel szurkálnák a lábát. Kellemetlenül kellemes. Kicsit leheveredtem még pihenni a lépcsőre, majd úgy döntöttem gyerünk sportolni is kicsit.

 

 

     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Az úszómedence vizét nagyon hidegnek vártam. De meglepődtem, hogy nem is volt olyan nagyon hideg, kifejezetten kellemes ha az ember mozog benne, úszómedencében meg aki nem mozog az megfullad ugye. Ördögi akarattal, leúsztam négy teljes hosszt. Kripli adottságaim mellett ez már egyenesen sportélménynek számít nálam nem kis teljesítménnyel. Levezetésként, megcéloztam az élménymedencét.
 

 

 

 

 

 

 

 

       

 
 
 
 
 
 
   Ennek a vize már sokkal melegebb, mint az úszómedencéé, viszont valamivel hűvösebb, mint az első nagy medencéé. Ahogy sétálok gondtalanul, hirtelen alulról víz tört fel és kezdett bugyogni alattam. Pezsgő fürdő! Az első ijedtséget követően, jöhetett az élvezet. Átadtam hamvas testemet a víznek ami nagyon gyorsan és sikeresen lazított el. Amikor vége lett úszkálni kezdtem. Hirtelen azt éreztem, minden erőlködés nélkül is felkapott egy áramlat. Hoppá! Visz a víz a pörgő felé. Hagytam. Bent már erősebb nyomással lökött körbe-körbe a víz. Nagyon jó dolog, az ember csak ráfekszik, hagyja hogy sodorja és remek szórakozás ez. És elég gyorsan is lehet haladni, meg lehet azzal is szórakozni, hogy megáll kicsit az ember és megpróbál ellenállni az árnak. Hősiesség érzésének illúziója. Amikor a forgásmegállt, mindenki elkezdett a belső körbe igyekezni. Na gondoltam, birka módjára megyek velük. Bent víz alatti padokra lehet letelepedni. Amikből szintén pezsgő fürdő tör elő, de itt nem állva fogadjuk az élményt, hanem ülve, majd hogy a kéj teljes legyen hason és háton fekve is. Tökéletesen rendben volt a dolog. Amikor ennek is vége volt és nem akartam a mozgást túlzásba vinni azzal, hogy újra megpörgetem magam, inkább kimentem a körökből. És jó döntés volt, mert amikor elindult a pörgés, akkor kint több pontból erős nyomással beindultak masszírozók. A víz itt is jótékonyan masszírozta át a testemet. Elég erősen ahhoz, hogy tényleg mindenemet ellazítsa. Mint egy orgazmus!
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
   Na gondoltam, ha már a külső medencéket kivégeztem, ideje megnézni, mit találok belül. Első felindulásból a nedves gőzt látogattam meg az épületben. 6 percig élveztem, hogy a gőz tisztítja dohányzástól beszürkült tüdőmet. És utána még négy percig maradtam, kicsit már senyvedve a dög melegtől. Bátor férfi módjára vetettem magam a hideg vizes medencébe, majd igyekeztem eunuk hangú felvisításomat a hidegtől elfojtani, remélem sikerrel. Gyorsan be is ültem az első forró vizes medencébe. És az nagyon jó volt. Csak ücsörögtem ott és néztem ki bután a fejemből. 10 perc után tovább vonultam a következő medencébe. Ez már kicsit nagyobb és valamivel hűvösebb is volt, de nagyon kellemesnek tűnt. Már annyira ellazultam, hogy fesztelenebbül nézegettem a nőket is. Mert azokból is van ám nem rossz felhozatal erre felé. A második teremben két egymáshoz hasonló medencét találtam. De nem ragadtam itt, mentem tovább. Nagyobb terem, egy kisebb és egy nagyobb medencével. A kisebben baromi meleg víz, de az is kellemes egy idő után. A másikban hűvösebb, ha a nagyon forróhoz képest a forró hidegebbnek nevezhető. Miután itt is kipancsoltam magam, jöhetett a következő állomás. Az új teremben egy medence volt. De az folyamatos pörgőként működik, a víz sodorja az embert, segítve ezzel az úszkálást. A forgalommal szemben haladni nem ajánlott, meg nagyobb energiával is járna, amit az ember ne pocsékoljon el feleslegesen. A következő teremben egyetlen kis beszélgetős medence van. Vize kellemes hőfokú és ha az előzőben kiúszkálta magát az ember, itt nyugodtan megpihenhet kicsit. Kifejezetten sajnáltam, hogy nem hoztam magammal újságot, mert az Isten is ezt a környezetet arra teremtette, hogy az ember a vízbe merülve 168 órát, vagy Hócipőt olvasson. De mivel nem volt, ezért inkább tovább vonultam egy idő után. Folyosó, kijárat. De van még tovább is az épület. De ekkora már annyira kiürült szervezetemből a nikotin, hogy musz volt gyorsan pótolni a hiányát. Ezért ideiglenesen ki, majd remegve elszívott cigi után be, és folytatni az utolsó terem felfedezését. Három medence. A hátsó az nagyon meleg vizű, és a medencében több helyen van beépített masszírozó. Kellemes. Ivókútja is van gyógyvízzel. Megkóstoltam, nem nagyon ízlett, a sör tényleg finomabb, de ez egészséges. Még egy pohár vörös bornál is egészségesebb! Na irány a szauna. Mert azt nagyon szeretem. Itt meg igen jó fajta szauna működik. Felsőpolcra másztam fel és átadtam magam a melegnek és az élvezetnek. Tisztulj tüdő, majd bepiszkítlak újra! Kicsit el is bóbiskoltam, ami nem biztonságos dolog, de nem esett rosszul. Kijöttem, kis medence, hideg víz, beugrás, de most már előre felkészültem, így jobban vissza tudtam fogni a feltörni igyekvő üvöltésemet. Ebből kikeveredve, ami igen gyorsan megvalósult, bemásztam az utolsó még ki nem próbált medencébe. Finom meleg. Félórán keresztül nem is sikerült kimásznom onnan, olyan jól esett. De lassan menni is kéne már. Elhagytam ezért a belső épületet.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Kint a büfét látogattam meg első körben. Kávé, szendvics, egy üdítő. Nem is olyan drága, abszolút a megfizethető kategóriába tartozik még. De cigi nélkül nem iszik kultúrember kávét. Amikor jól laktam, megfelelő mértékben vittem be folyadékot és nikotint a szervezetemben, indulni akartam volna, de nem bírtam ki, hogy még egy utolsót ne lubickoljak a forró vizes medencében. Beleheveredtem és néztem az épület csodáit. Gyönyörű az egész. Ezt nem lehet leírni, el kell jönni, beledögleni a dagonyába és nézni a csodát. De az idő halad. Bármennyire is jól éreztem magam, eljött a pillanat, amikor már nem lehetett tovább halogatni a távozást. Nem szívesen mentem el innen, mert nagyon jól éreztem magam. Azzal vigasztalódtam, ide hamarosan úgyis vissza fogok még jönni.

 
            A szekrényeknél rövid gondolkodás után eszembe jutott a számom, így rátaláltam ruháimra is. Mondjuk óvatos duhaj vagyok, ahol csak tudok, olyan szekrényt keresek, ami valami családi számmal kapcsolatos, így könnyebb megjegyezni azt. Hülyébbek számára remek módszer ez. Fürdőgatya, köpeny a szatyorba. Felöltöztem, megszárítottam a hajamat is és távoztam. Megjegyzem mindenhol precíz tisztaságot találtam és a személyzet is rendkívül kedves és segítőkész volt. Kellemes délutánt töltöttem el a Szecskában. Ezt a helyet mindenkinek merem ajánlani. Ellenségeim kerüljék, nekik nem kívánok jót!
 

 

1 komment

Címkék: budapest kultúra fürdés sakk uszoda fürdő szauna széchenyi gyógyfürdő viz termál élménymedence

A bejegyzés trackback címe:

https://budapestfurdovaros.blog.hu/api/trackback/id/tr211644701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Libsike2008 2010.01.05. 01:10:02

És a Szecska késő este is nyítva van, ami tök király!
süti beállítások módosítása